Zgłaszanie zdarzeń niepożądanych

ZDARZENIE NIEPOŻĄDANE to zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania medycznych czynności ratunkowych  lub w efekcie udzielania bądź zaniechania udzielania świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta.

Zgłaszanie i analiza zdarzeń niepożądanych ma kluczowe znaczenie dla procesu uczenia się i rozwoju oraz realizacji świadczeń zdrowotnych zarówno personelu medycznego jak również pozostałych pracowników MSPR w Gdyni SP ZOZ

Zdarzenie niepożądane może być zgłoszone przez:

– personel medyczny  i innych pracowników MSPR w Gdyni SP ZOZ

– pacjentów i ich rodziny (opiekunów)

– świadków zdarzenia

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Formularz jest anonimowy lub imienny.

Formularz można przekazać:

– Przesłać lub dostarczyć na adres siedziby MSPR w Gdyni SP ZOZ

81-394 Gdynia ul. Żwirki i Wigury 14.

lub

– Dostarczyć anonimowo pozostawiając w dedykowanej skrzynce na ankiety w siedzibie j.w. lub w lokalizacji przy ul. Białowieskiej 1

lub

– Przesłać na adres: zdarzenia.niepozadane@pogotowie.gdynia.pl