Zgłaszanie zdarzeń niepożądanych
ZDARZENIE NIEPOŻĄDANE to zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania medycznych czynności ratunkowych lub w efekcie udzielania bądź zaniechania udzielania świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta.
Zgłaszanie i analiza zdarzeń niepożądanych ma kluczowe znaczenie dla procesu uczenia się i rozwoju oraz realizacji świadczeń zdrowotnych zarówno personelu medycznego jak również pozostałych pracowników MSPR w Gdyni SP ZOZ
Zdarzenie niepożądane może być zgłoszone przez:
– personel medyczny i innych pracowników MSPR w Gdyni SP ZOZ
– pacjentów i ich rodziny (opiekunów)
– świadków zdarzenia
Formularz jest anonimowy lub imienny.
Formularz można przekazać:
– Przesłać lub dostarczyć na adres siedziby MSPR w Gdyni SP ZOZ
81-394 Gdynia ul. Żwirki i Wigury 14.
lub
– Dostarczyć anonimowo pozostawiając w dedykowanej skrzynce na ankiety w siedzibie j.w. lub w lokalizacji przy ul. Białowieskiej 1
lub
– Przesłać na adres: zdarzenia.niepozadane@pogotowie.gdynia.pl