PRAWA PACJENTA
Pacjent ma prawo do
- Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
- Informacji o swoim stanie zdrowia
- Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia
- Wyrażenia zgody lub odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
- Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych
- Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii lub orzeczenia lekarza
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Opieki duszpasterskiej
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Więcej o prawach pacjenta można przeczytać na stronie Rzecznika Praw Pacjenta
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta +48 800 190 590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych) czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 21.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjentaul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa